Alla inlägg under december 2010

Av Nora Lindblad - 30 december 2010 17:42


Hej Hej lite utvärdering om hundåret och mål sättning :) Om dom hundarna jag har tränat i år då och kommer träna framöver .. men mest så klart mina egna Emil och Frasse !


Utvärdering:


Emil,

Aglity - Uppe i hoppklass 2 , 2 pinnar i agility klass 1

Lydnad - Kört lydnads etta, 1 pris och 3:dje placering !

Sök - Appellsök , uppflt med bra poäng :)

Träning - Under året har Emil blivit mycket duktigare inom alla dom här grenarna som jag tävlar med honom .. slalom 100 % säker nu och det tog ett tag ;)


Celle,

Det är ju pappas hund som jag brukar träna ...

Agility - slalom 100 % säker från ett håll men inte från det andra ... Annars mycket förbättring i agilityn.

Uppletande - Duktig för bättring sen först men finns saker kvara att öva på ... fast va nu länge sen jag körde detta med han ....

Lydnad - Strålande :)


Jina,

Agility - Lärt in nästan alla hinder i år har bara några balans hinder kvar och slalom .. mkt duktig :)

Det är det ända jag kör med Jina ;)


Frasse,

Finns egentligen inget att utvärdera på han för har bara haft han i några dagar men världens goaste valp är han .. <3 Extremt rolig personlighet ! :)


Mål för 2011:


Emil,

Agility - komma upp till hoppklass 3 och komma upp till agility klass 2 - Lyssna bättre gällande hinder ...

Lydnad - Vara säkrare på momenten ... tycka det är kul. Köra lydnads klass 2 :)

Sök - Köra lägre klass sök


Celle,

FORTSÄTTA KÄMPA PÅ MED AGILITYN !


Jina,

Agility - Kanske starta en agility tävling i oktober då hon blir 1 och ett halvt år ....


Frasse,

Attityd när vi tränar. Lära in olika hinder i agilityn ... till sommaren då :)


Så det va både utvärdering och målsättning :) Snart nyår också ... Så hoppas alla har haft ett bra år 2010 och kommer få ett jätte bra år 2011 !

  

+ · Celle · Emil · Frasse · Jina
Av Nora Lindblad - 30 december 2010 13:17

     

Hej Hej :)

Har egentligen inget att skriva om ... men kännde för att göra ett inlägg ändå !


Ja det är kallt nu men i dag är det bara -5 eller det va det i morse iaf , vet inte vad det är nu ! Så skönt med bara fem minus iaf, brukar va typ -15 = *tumme ner*


Jag funderar på att göra om des   ignen på hemsidan .. VERKLIGEN EN STOR RENOVERING! , har redan bestämmt hur det ska se ut har rittat upp det i mitt huvud ;) men vet inte vilka färger det ska va till nya designen, funderar på att ha:

Blå yttekant och vit i mitten och svart text

eller

Svart yttekant och vitt i mitten och svart text

eller ha färgerna så som jag har det ... kan inte bestämma mig va tycker ni låter finast ? eller har ni några andra försölag .. KOMMENTERA ! :)


  

+
Av Nora Lindblad - 29 december 2010 14:56

   Hej !

Frasse är en buse ... nora och emil , trööttaaa , FRASSEE PIGGG ...

UT I  SNÖN , EMIL OCH FRASSEE PIGGA .. nora trött ... dom är busiga .... nora trött, VILL BLI FRIIISK !


Just så är det nu , jag är trött och har två hundar som är pigga så får hoppas på att bli frisk snart ... ! ETT MÅSTEE !


Annars så går det jätte bra med Frasse och Emil med såklart :) Snart kommer en film på han när han busar så håll utkik.


Men ni får ha det bra alla där ute i kylan ;s


 



Av Nora Lindblad - 28 december 2010 22:01

Hej :)

Nu är min älskade Frasse hämtat ;) ...

I söndags åkte vi ner till Mormor och Ulf i halmstad och vi(vi = Jag , Mamma och Johanna) fick god julmat :) Sov över där tills på måndagen då ... "äventyret" började ! ;) Ja vi åkte ner till skåner (bjärred ) för att hämta min lille krabat :) Där blev vi mötta av massa sheltisar och där va han min Frasse , han va så extremt söt :) Och jätte fina föräldrar fick träffa både mamma och pappa :) och mormor tror jag det va ;).


På vägen hem var det bil kö och allt ... och på vägen dit fick vi köra i 40 på motor väg .. INTE BRAA ! :(

 Men väl hemma (nästan iaf ) så var det en lastbil som stog rakt över vägen .. nog bara 5 min ? kvar tills vi var hemma så fick vi ta en omväg på 1 timma .. :/ Ja men sen hemma så fick först valpen träffa Emil och Emil gilla han :) (Y)

Här är lite bilder sen då när han kom hem till oss (mer bilder kommer sen .. sen när vi hämta han och så .. ska bara orkar fixa i årdning dom också ;))

 

Sötare än sötast <3

   Frasse :') <3   <3

<3

   

:) <3

Och i dag har det gått jätte bra för oss bara att jag är sjuk så i dag va det en liten vilodag för oss .. när jag och emil sover så kommer valpen och biter en och säger NEEEJJJ SOV INTEE JAG VILL GÖRAAA NGT !! så får passa på att vila varje gång han vilar ;).

Men ha dt bästa alla och mer bilder kommer sen /Nora och dom 4benta 

Av Nora Lindblad - 12 december 2010 17:28

Hejsan hejsan :)
ja i går va jag ju i väg och tävla med min söta buslabbe Emil ;) Vi var iväg i Götene för ett lopp :O och tyvär 10 fel + tidsfel .. så längtar tills det blir lite mer hundar så det blir mer lopp .. eller .. ?
Aja, han va busig så det blev slalom problem (igen .. vårt vanliga problem som brukar bli på tävling alltså han var för brottom i slalom. ) 10 fel i slalom och eftersom jag gjorde om det blev det ju tidsfel också men annars så är ju det som ett felfritt lopp så rästen skötte han sig jätte bra, älskar min buslabbe . Och tyvär jag hade inte med mig kamera så det blev ingen film på loppet, är faktiskt riktigt sur på mig själv att jag inte tog med det , hade varit kul att se nu efteråt ..

Ja sen när jag kom hem så gjorde jag iårdning en film från årets tävlingar "mina favoriter" ;) det är den filmen längst upp i inlägget .
så ni får ha det /Nora och BUSSEEEEENNN EEEMIIILLLL ! 
+ · Emil · tävling
Av Nora Lindblad - 4 december 2010 11:35

Tjena tjena!

Har nu ändrat designen lite på hemsidan, bara lite ;)

Ny header med Emil och Frasse på. Ist för rosa har jag röd nu, röd käns som en riktig julfärg :)

Har också ändrat på hundarnas sida, det får ni se själva!

Har forfarande svart på hemsidan men till sommaren kanske det blir en ny färg ?


Aja, nu ska jag göra iårdning mig ska till Ikea nu. Tagga agility träning i rid hus i morgon, ska bli JÄTTE KUL !!!!


Ha det bäst /Nora och dom 4benta

Allmänt · +
Av Nora Lindblad - 3 december 2010 11:39

Hej Hej :)


Sitter och kollar på bilder sen när jag fick Emil och nu kolla vilken skillnad ;s


NU..

Jag och Emil i somras (2010) ;)


och DÅ..

 

Jag och Emil sommaren 2007 ;)


Ja det va lite förändring x'd

Så gullig Emil var och ÄR :D

Förresten nya bilder på Frasse kolla hemsidan , jag vet också vad han kommer heta i stamtavlan nu och det blev: Jaffadays Happy Go Lucky ;) så sött <3


Ha det bäst nu alla, är lite små sjuk, magsjuk? får inte hoppas på det för på söndag börjar agility träningen i ridhus ;) 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards