Alla inlägg under november 2010

Av Nora Lindblad - 21 november 2010 13:54

HejHej!


Måste ju bara lägga ut en bild på min tre veckors sockersöta valp  

  

Så söt, bara 5 veckor kvar innan han kommer nu  

Ja nu har det inte hänt så mkt, blir ingen träning med Emil nu för han har eksem och så, så vi har lite vila.

I går va jag i väg och fotta på hästtävling, det va kul.


Hade tänkt att göra en juldesign på hemsidan , känns lite tidigt men eftersom snön är här och jag vill designa så kommer den snart, så håll utkik!  


Nu ska jag ut med Celle och kasta lite boll, ha det bra

  




Av Nora Lindblad - 14 november 2010 11:37

HejHej Alla !


I går va jag och Emil i väg och tävlade i varberg Film här:

Ja det blev då 10 fel, först att han inte tog slalom på dirket och det va helt klart mitt fel... jag peka mer rakt fram .. Bus matte . Andra felet va nerfarten på balansen , det va Emils fel, han hoppa av för tidigt(han har börjat med det nu) Bus vovve!


MEN EMIL ÄR JU JÄTTE DUKTIG .... han lyssna på mig alltså tog inte närma bästa hindret han såg (vanligt vid Emil att han gör dom felen)men han lyssna, duktig, riktigt nöjd har övat på det massor    .


Måste också säga grattis till Annica och Gin, sin debut i officiell i varberg i går, och pinne i båda klasserna, GRATTIS!




  

Av Nora Lindblad - 5 november 2010 11:36

  

Av Nora Lindblad - 4 november 2010 09:37

.. personlig almanacka...

  

.....tävlingen gjord av http://www.tomik.se/

Av Nora Lindblad - 3 november 2010 10:41

Hej hej alla!


I går va jag på klubben och träna med Emil och Celle, blev först lite ag med Celle, OCH JIPPIIII.... han slalom sitter som en smäck nu!... i af från ett håll   .

Övade lite på att han skulle söka sig till tunnlarna typ, alltså annars måste jag lixom verkligen skicka han in i tunnlarna men nu övar jag på att kunna va en bit i från och bara säga "tunnel" och visa då och han ska ta tunnlen. Börjar fungera!  


Sen Emil började med lydnad, ska tävla om ca 2 veckor i lydn klass 2, och han kan inte rutan ännu, så nu är det bara att öva och öva. Som sagt öva på det igår, går som det nästan alltid gör, men har lite andra tankar på hur jag ska lära in det får se om det "nya" tankarna fungerar bättre, upp till bevis i dag .

Sen agility med Emil, och det fungerar jätte bra , med han övade jag på att göra massa bakombyten till slalom blan. och det fungerade bra, han kan det men inte i alla lägen    övade också på att kunna springa i från honom i slalom och han ska ändå göra det bra utan att hänga efter, och det fungerade rätt så bra lite slarv i början, men sen så gick det bättre.    


Så i dag ska jag nog träna lydnad och agility med Johanna och om hon inte kommer i dag så gör jag det själv.  


Så nu orkar jag inte skriva så mycket mer.... men kollade tillbaka på gamla snö bilder från förra året .. OJOJOJ, va mycket snö det var, och Johanna nämnde att förra året så kom första snön i Oktober   

Kolla va mycket snö det var:

Väldigt mycket snöö ;o


haha men aja får se hur det blir i vinter  

Orkar inte blogga mer, ha det bra alla /Nora

Av Nora Lindblad - 1 november 2010 22:42

Hej !


Hade uppvisning på klubben för ett tag sen, det va familjedag där, och då körde vi en bana film kommer här  :

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards